skip to main content.

sunday, i decided to visit the pilatus, a 2100 m mountain next to lucerne. the weather was pretty foggy, and so was the trip up, at least in the beginning:

after traveling some time in such a gondola, i managed to escape the fog, and got a fantastic view on the sea of fog:

some panoramas:

some more impressions:

and some more panoramas:

finally, i left the mountain using the steepest cogwheel train:

comments.

Lena wrote on october 29, 2008 at 21:17:

Super schöne Bilder!!! Aber ich hätte mich in die Gondel vermutlich nicht reingetraut…dumme Höhenangst…

Kornel wrote on october 29, 2008 at 21:20:

Wie krass… ich hab die Schweiz und ihre Wolkenmeere unterschätzt…

… und wie immer lieferst du mit deinen Panoramafotos gute Gründe für einen zweiten Monitor. ;-)

felix wrote on october 29, 2008 at 21:55:

danke :)
lena, du haettest ja auch mit der zahnradbahn hochfahren koennen. solange deine hoehenangst es zulaesst dass du auf einem hohen berg stehst, zumindest :)

Lena wrote on october 30, 2008 at 05:45:

Ja, mit Bergen hab ich kein Problem, auch nicht mit Türmen o.ä. Es kommt drauf an, wie groß die Fläche ist, auf der ich stehe – so kann eine 1 m hohe Leiter schon ein Problem sein :-/